tisdag, maj 30, 2006

Rustningar o vrakdelar

Hur kan man möta någon utan sin rustning?
Hur gör man för att dölja vrakdelarna man har med sig?
Ska man visa de? Alla människor har vrakdelar med sig
vissa har stora sår i hjärtat, vissa har en stor stark rustning
som är alldeles för stor.

Jag försöker att inte använda min rustning så ofta,
den väger tungt och den känns inte bekväm.
Måste tyvärr bära runt en del vrakdelar,
känns som de syns alldeles för mycket.
Ibland känns de som mitt hjärta som repareras
sitter synlig utanför min kropp. Där man kan se
förstoring på alla de sår som fortfarande inte läkt.
Tänker att min rustning kan dölja de men de går oftast inte.
Sen tar jag på mig alldeles för stor rustning ibland att
de mest ser komiskt ut när jag försöker se bekväm ut i den.

Kanske tar på mig en lättare rustning idag.

Puss

1 Kommentarer:

Anonym sa...

vilken insiktsfull o betänksam text. så sant. gjorde intryck på mig. svårt att veta hur man ska vara.. vad som förväntas av en, och hur mkt man egentligen ska/bör föreställa sig.