torsdag, mars 23, 2006

Rummet

Lämnade blod i tisdags ju, de var häftigt tycker jag.
Låter kanske fånigt men min mamma och jag var med i en bilolycka för många år sen nu och hon kanske inte skulle överlevt utan de blod hon fick. Hon hade tur att hon klarade sig så bra och knappt har några men idag, jag vill också kunna göra skillnad. Jag vill kunna rädda nåns liv också, jag är väldig tacksam för de hon fick känner att jag också vill bidra. De gick på 7 minuter och var inte alls farligt, jag hade tänkt mig att de skulle göra ont, de var bara som att ta blodprover ju, de har jag gjort förut ju. Så de gör jag gärna igen.

Igår var de onsdag och jag var väl som vanligt nästan på rummet/ice och fick vara lite social. De var skönt att komma bort hemifrån lite, inte tänka så mycket på de som saknas. Fast när jag kom hem kom tankarna tillbaka och insikten var allt tydligare, de kanske var alkoholen som släppte den spärren i huvet som fick mig att inse saker jag vetat hela tiden men inte velat förstå.

Idag ska jag redovisa om feminismen med min grupp, de kan nog bli intressant.
Senare i eftermiddag/kväll så kommer mitt ex och käkar hos mig, de ska bli skönt att prata av sig lite med nån som han som jag litar på väldigt mycket fortfarande fast vi kanske inte känner varann så bra längre. Fast jag hade ju velat ha lite finare hemma, men de kommer. Ska bli gott med mat iaf, inte ätit ordentligt på flera dagar. Inte hemma lagat iaf, ätit lite mackor o så tills smöret tog slut. Sen har de väl inte blivit så mycket. Ätit gröt till frukost iaf, men igår tog sylten slut så idag blev de socker bara. Blä.
De blir nog en okej dag, fast säkerligen bättre framåt kvällen.
Helgen så blir de väl ice och 8-bitar på fredag och så ska jag väl till Annika på lördag. De är bra att ha fullt upp.
Så kommer Johan hem snart, de ska bli skoj, så kan han se på min lägenhet, fast de inte ser så skoj ut där nu så tror jag han är ganska stolt över mig.


Hjärtat slår men hjärnan förstår
Det var aldrig du och jag
I hjärtat jag velat
Hjärtat slår men hjärnan förstår
Jag sa till dem att de inte fanns du och jag
Hjärtat ville
Hjärtat slår men hjärnan förstår
Jag vet att de inte är du och jag
Hjärtat vill inte släppa
Hjärtat slår men hjärnan förstår
Minnena lever kvar i hjärtat


Puss

0 Kommentarer: