tisdag, mars 21, 2006

Blod

Idag ska jag till blodcentralen och lämna blod för
första gången, jag är lite orolig men de ska nog gå fint.
Måste väl försöka äta nått ordentligt innan bara.
Jag kom upp ur sängen efter mycket slit, jag vaknade upp några minuter
i 9 och trodde jag försovit mig men såg att jag hade en timme kvar att
sova. (Ja jag går inte upp så tidigt, men de där var nog ganska tidigt för mig.)
Så sätter larmet igång och jag snoozar 5 minuter sen 5 minuter till men de minutrarna kändes som sekunder eftersom jag somnade om så snabbt jag hann snooza 3 gånger innan jag insåg att jag borde gå upp. Gjorde lite havregrynsgröt i micron som vanligt, de var mumsigt! Måste köpa mer sylt eller nått annat gott till, blev lite tråkigt med socker. Efter en stund framför animal planet så var jag tvungen att cykla iväg till skolan. Jag sitter nu och pluggar inför våran redovisning på torsdag. Om feminismen, jag vet inte vad jag anser om de egentligen. Eller var jag står i den frågan, jag anser att kvinnor och män är lika värda och ska väl få ha en lika stor del i vårt samhälle.

Igår köpte jag en massa såna stjärnor som lyser i mörkret som jag satte upp i taket, några av de stora stjärnorna hade tyvärr trillat ner när jag vaknade imorse så jag ska sno lite dubbelhäftandetejp av pappa och fixa de. De blev jättefint med de stjärnorna, eftersom jag är ganska mörkrädd så var de skönt att se de stjärnorna i taket när jag släckt lampan. Så mysigt!

Så ikväll ska jag försöka plocka ur några lådor eller så, få lite mer ordning förhoppningsvis. Ska kanske få besök på torsdag, de blir trevligt. De är skönt att städa för nån anledning. När jag får lite bättre ordning ska jag nog ta och låna Knut hem så jag får lite sällskap. Jag skulle så gärna vilja ha ett husdjur, visst de är min hund men han ska inte behöva bo i stan när han kan bo på landet. Men hälsa på måste han ju göra.

Går ganska bra med min stickning som jag håller på med också, har kommit ganska långt, håller på och gör en halsduk/sjal för våren i mohair. Den blir väldigt söt!

Är lite ledsen just nu, känns som jag förlorat nån, de har jag väl också, tänker inte gå in på de så mycket men de är väl nån jag tycker om mycket men de nog aldrig kommer bli vi två. Man måste väl känna lika starkt.
De finns nog nån där ute som kan tycka om mig med alla mina egenheter och bara ta mig som jag är, och jag som den är och att de kommer funka.
Jag har ju träffat många olika sorters kärlekar och alla har jag lärt mig saker av gråtit och skrattat med. Jag är en tjej som känner väldigt mycket, fast jag kanske inte visar än för de vissa utvalda.

Så har en person skrivit saker om mig vad jag kan förstå i hennes blogg o så, de är självklart sårande fast eftersom jag inte pratat med personen i fråga knappt så kan jag väl inte direkt ta illa upp. Jag har inget imot personen men tycker de är synd att hon måste ha mig som en syndabock. Hoppas hon kan prata med mig istället och känna mig istället för att bygga upp en bild av mig.


Nu måste jag snart cykla iväg för att hinna till blodcentralen.

Pussen

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!

Nu ska jag kommentera, hihi!
Hoppas att det går bra att lämna blod, själv skulle jag aldrig våga det. Jag BEHÖVER nog blod själv, haha.

Nu ska jag äta lite mat!
Vi får se till att träffas snart tycker jag!
Kram på dig!

Tant Emma sa...

Du kan få lite av mitt blod de är okej. :)

Jo de var ett tag sen vi sågs. De får vi fixa!
Kramen