onsdag, april 29, 2009

Tanten shoppar och pysslar

Idag har jag shoppat lite efter jag och Jenni pluggat.
Jag skulle hjälpa att köpa lite nya kläder och det var faktiskt ett lyckat projekt. Jonny var nöjd, han kom med TVÅ par byxor. Jonny är ju inte direkt stor shopparen så då får man verkligen vara nöjd. Jag lyckades hitta ett par solbrillor som jag sökt efter flera år efter. Jag tycker de känns lite om det är greta garbo. Jag har iaf letat efter några lite retro hollywood glamor. Det är min tanke iaf. :D Så hittade jag en super mysig kjol på Monki! Väldigt skön! Se så lycklig man kan bli av en kjol. :)





Jag var ju också inne och köpte en stuvbit på tygvaruhuset så nu var det dags att byta tyg på en lampskärm. Jag har själv bytt till den oranga för några år sedan. Den lyser väldigt mysigt rött sken på nätterna men den ser inte alls ut att passa in i sovrummet annars. Med allt grönt och lite rosa. Så nu sydde jag på nytt tyg, ja jag syr mina lampskärmar. Jag tycker det känns bättre än att limma, dock tar det säkert längre tid men då är det lättare att byta tyg sen. Detta sydde jag iaf under kvällen. Blev riktigt nöjd! lampan ska placeras bakom nya fåtöljen när jag hittat några gamla sänglampor. :)

Före:


Efter:



2 Kommentarer:

Ingrid sa...

Ja, det är fint, du kommer säkert hitta, för när jag kom på att jag ville ha så hittade jag på första bästa loppis!

Kakfaten har jag bara limmat ihop med ett sånt där attacklim, i pyttesmå flaskor som torkar på nån sekund du vet? Men det håller inge bra för materialen är så ojämna att det inte få bra fäste så det är ingen smart lösning. Kram!

Estrella sa...

Love love love your lamps, i might suppouse you made them..i suppouse, they are very pretty!