måndag, april 27, 2009

Härliga loppis

Igår var jag och Madde på loppis. Hittade en del glasgrejer som är min senaste passion. Jag har blivit så förtjust i gamla duralex grejer och sånt liknande. Först hittade jag en skål med lock som var så tjusig. Betalade en tjuga för den. Sen hittade jag en grönaktik glasskål på fot för 15 kr. Sen hittade jag massa glas, jag har letat efter några gamla duralexglas med en speciell stil. Så jag blev så glad när jag såg dem. Men stod vid ståndet och klurade en stund, för de var en hel massa glas de hade också. Då sa de att jag kunde få alla glas för fyrtio kronor. Så efter en stunds klurande så slog jag till. Jag trodde de var 14 glas och tyckte de var en himla massa glas. Väl hemma när jag skulle diska märkte jag att det faktiskt var 20 stycken. Men de är så bra att stapla så de tar inte mer plats i skåpet. Man kan verkligen stapla dem jättebra! Jag använder dem hela tiden, jag har ett vattenglas står på nattduksbordet. I köksfönstet står basilika själkar och gror i vatten för att jag sen ska kunna plantera om dem. De ser så tjusiga ut mina fina glas! Det är inte av märket duralex utan det är av märket Veréco. Inget jag känner till sen tidigare men närjag googlade på det hittade jag massor av färggranna kaffeserviser i glas som säkert ärfrån 60-70-talet. Tyvärr syns inte mönstet på dricksglaset så bra nu när det är kaffe i detta. Kommer nog upp fler bilder där mina fina glas är med. :)

2 Kommentarer:

Evelina sa...

Jag har likadana glas. Mina föräldrars gamla glas. Haha tänk att se sådant på en blogg. :)

Anna sa...

Har en likadan duralex skål med lock, vet du något om dom?