onsdag, maj 06, 2009

Känslorna bara rasar över mig. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen snart. Känns som jag tar bort en bit av mig själv varje dag. Jag har haft dåliga perioder förut då jag känner att jag inte vågar något och att jag inte är värd något. Jag har sett tillbaka till den tiden och inte riktigt fattat hur jag kunde må så dåligt men nu minns jag igen. Jag känner hela tiden som att jag inte är lika bra som alla andra. Jag kan inte förklara varför jag känner så här men jag känner bara för att ligga under täcket i min säng. Jag vill inte behöva träffa nån och möta de där känslorna att inte räcka till. Ibland känns det bara som min blyga sida tar över hela mig och det känns som ingen ser mig som jag känner mig. Jag vill isolera mig för att slippa konfronteras med mina känslor. Samtidigt är jag less på att gömma mig, jag vill också höras och synas. Jag borde släppa taget av mina rädslor och känslan av att inte räcka till för nån annan. Jag borde väl inte bry mig om vad andra tycker om mig. Jag kan inte må dåligt för detta längre.

3 Kommentarer:

Madde sa...

Har det hänt något Emmsi? Jag tycker du är bra. :) Var glad!

Sara sa...

Jag tycker också att du är superbra men vet att det kan vara jättesvårt ibland att inse det själv...

Sen tycker jag visst att du borde bry dig om vad andra tycker för jag är helt övertygad om att de allra flesta tycker jättebra om dig =)

Tant Emma sa...

Tack vad söta ni är! Det är väl så att jag mer oroar mig för mycket för vad folk ska tycka. Jag oroar mig för att säga fel saker, se fel ut.. det känns så löjligt att jag gör det. Jag borde väl slappna av och bry mig bara om dem som jag gillar och gillar mig. :) Puss på er