fredag, november 28, 2008

Julpysslar

Igår fick jag nått ryck och höll på med en massa grejer. Jag flyttade runt möbler bara för att se hur det såg ut, så drog jag fram spisen och gjorde rent och sprang runt. Så fick jag för mig att jag skulle göra en lykta nu till julen som snart är här. :) Så jag hade läst på lite pysselsidor och då blev det att jag rotade fram sockerbitar, florsocker + vatten och så en tallrik att ha det hela på.



Ser lite ut som det är isblock.. jag tycker det blev fint!



Det här är vad som behövdes, man kan väl göra hur stora eller små man vill också. Jag tyckte det blev fint med en stor. Så behöver man bara sockerbitar och så använde jag florsocker och vatten som kristyr som blev som ett klister. Om man ska använda lim så se till att det inte är brandfarligt!!



Där står den i vardagsrummet och lyser upp!

Julpyssel mys!

Puss på er!

1 Kommentarer:

Anonym sa...

Men gud i världen!
Superfiffigt ju!