onsdag, december 10, 2008

Scenskräck

Usch vad jag känner mig orolig!
Imorgon ska jag ha en muntlig examination och när jag gör det individuellt så hatar jag det verkligen. Just att alla tittar på mig och att jag ska hålla låda i 15 minuter får mig att bli så stressad. Jag är inte förtjust i rampljuset direkt som kanske kan förstås. Just när det är något förberett så blir jag jättestressad. Jag darrar på rösten, jag darrar i kroppen, hjärtat slår hårt och fort, jag pratar fast jag inte är medveten om det utan ser bara alla som tittar på mig, jag känner att jag vill fly.. usch det är en så hemsk upplevelse. Sen hatar jag när man får sympati för att man var "duktig" och klarade det fast jag egentligen sög eftersom jag blir så nervös. Men annars har jag blivit mycket lugnare när de gäller att prata inför grupp. Men när man ska ha förberett vad man ska prata om då slår de slint och jag blir supernervös. Jag får väl låtsas som att jag bara gör det på låtsas och inte på riktigt då kanske jag kan lura mig själv att tro att det är lugnt.
Ja nån gång kanske jag klarar de utan att känna som jag brukar.

0 Kommentarer: