tisdag, december 16, 2008

Från knäck till knäckt

Sedan några år tillbaka har jag haft problem med mig rygg. Jag har ju alltid kanske haft dålig hållning och kanske inte haft det största intresset vad gäller motion direkt. Det har gått i perioder mina problem med ryggen, ibland har jag trott att problemet är borta men ibland har jag trott att de aldrig kommer gå över. Jag har mycket värk i min rygg och upplevs som att jag har en kniv som sitter ungefär där skulderbladen slutar. Jag kan röra mig obehindrat men värken gör att jag vänder och vrider för att försöka att hitta en position då värken inte känns. Min värk beror oftast på oro eller stress och värken gör mig stressad och orolig vilket gör att de bara blir sämre. Dock är de ju väldigt svårt att inte bry sig när den är där konstant. Jag har besökt läkare och röntgat den för att de att det inte är något sådant fel. Har också gått till kiropraktor vilket hjälpte mycket men har inte gått på länge. Måste nog gå nu när de känns som inget hjälper, jag försöker röra på mig för att de ska ju hjälpa men de hjälper bara för stunden. Denna värk sänker mitt humör och allt känns så värdelöst för att de gör så ont. Jag skulle vilja sova nu men värken håller mig vaken tyvärr.

0 Kommentarer: