torsdag, november 20, 2008

Chokladprovning

Igår kväll efter jag kommit hem ifrån mamma och pappa så skulle familjen på chokladprovning. Det var en av presenterna hon fick när hon fyllde lilla mammsen. :) De var på BlomsterPralinen här i Eskilstuna. Det var verkligen jättetrevligt! Mamma såg lycklig ut och resten av familjen också. Jag köpte några godbitar med mig hem också. Kommer nog handla där igen. Det var väldigt intressant, vi fick veta massa om choklad om tillverkningen och hur frukterna såg ut och vad de finns för olika sorter. Skoj var de verkligen! Jag skulle vilja gå på ostprovningen de har där också. Jag älskar sånt gott. :)

Så var de så mysigt igår på eftermiddagen när mamma och jag bjöd faster Ulla och kusin Anna och lilla Leonardo på lunch. Mamma hade gjort massor av mat som vanligt, de blev förrätt, varmrätt och efterrätt sen fika sen också. Hehe hon är så söt min lilla mamma.

Så i tisdags när jag letade efter min mormors gamla pälshattar i garaget så hittade jag ett block. I blocket var det massor av dikter som mormor skrivit. Jag visste inte alls att hon brukade skriva men jag kände ju igen hennes skrivstil. Hon dog 1994 några dagar innan jag skulle fylla 10 år. Om hon hade levt skulle hon fyllt 100 år i år. Jag önskar jag hade fått lära känna henne mer än vad jag hann. Hon skrev väldigt fina dikter, tycker jag. När jag berättade för mamma om dikterna så visade sig att några av dikterna var sånger. Mamma visade att hon hade gjort melodi till texten också och hade gjort ett tonblad eller vad man kallar de. Mormor jag önskar jag hade känt dig bättre! Saknar dig!

0 Kommentarer: