torsdag, februari 05, 2009

Tanten vill ha läsglasögon

Jag har haft glasögon sen jag var 5 år, då var de inte så skoj att ha glasögon. Jag gick där med min suddiga lapp för ena öga eftersom mitt ena öga ser bättre än det andra. Nu har jag knappt något synfel men det ena ögat ser fortfarande lite dåligt. Nu funderar jag på att köpa ett par nya brillor att ha när jag läser. Har kollat upp dessa från Favoptic som jag gillade. Nu ska de komma hem i brevlådan snart så jag får testa dem. Så ska jag gå och göra en synundersökning, jag vet inte vad en synundersökning kostar men skulle gissa på runt 300+ brillor 395+ antireflexbehandling 160=Så hela kalaset kan hamna på 855 kr. Det är ju inte klokt!
Idag ska jag träffa min farmor och kolla ut nya glasögon åt henne. Så ska vi fika sen. Yay! :)
Vilka brillor tycker ni var finast?








4 Kommentarer:

Jonny Nilsson sa...

tredje uppifrån, respektive fjärde, var tveklöst ballast.

Tant Emma sa...

Menar du på mig eller dig? ;)

Kajsa sa...

Hmm... jag lägger mig inte i den här frågan för jag har kollat på några av just dem bågarna också. ;)

Jag är dock sugen på ett pilotisar i silver, men vet inte riktigt än. Kan ju vara kul med något mer klassiskt också kanske, som passar till det mesta. Beslutsångest så det står härligt till. :(

Anna Eleonor sa...

Hej. jag studerar där.