torsdag, februari 12, 2009

Less

Usch ibland undrar jag varför jag måste känna med hela mig, varför kan jag inte bara låta saker ta mindre plats i mitt liv? Varför måste känslorna ta över mitt liv, ena stunden kan jag vara så lycklig och stå och titta ut genom fönstret och bara njuta av mitt liv. Andra stunden kan det kännas som att livet inte är så härligt ändå. Varför kan jag inte skratta bort det dåliga och glömma? Varför måste jag låta det dåliga ta över mig? Ibland kan varje andetag kännas som en sån befrielse och njutbart sedan känns varje andetag ansträngande och onödigt. Ibland önskar jag att jag inte kunde se något tråkigt i livet. Önskar jag kunde vara en sån som alltid är glad och ser lycka i varje liten grej. Jag har mycket att vara glad för men ibland känns livet så tungt bara. Så nu sitter jag här och tycker synd om mig själv en stund så snart ska jag peppa mig själv igen för att orka vidare. Kanske ska sätta på lite te.

0 Kommentarer: