torsdag, juli 12, 2007

YAY

Jag kom in!!
Jag kom in på sjuksköterskeprogrammet här i Eskilstuna. Jag är så jävla nöjd!
Det är kanske inte så stort för andra att komma in på en utbildning men jag som har kämpat sen högstadiet känner att de jobb jag lagt ner på att lyckas med något och komma dit är härligt. Fast nu börjar ju den ordentliga utmaningen antar jag. Det senaste 1½ året har jag spenderat på komvux och lyckats ganska bra måste jag säga. Lyckades också bra på högskoleprovet vilket gjorde att jag kom in. Jag hade nämligen svårt att ens komma in på gymnasiet, visste inte då att jag hade läs och skrivsvårigheter. Så när jag tog studenten hade jag inte högskolebehörighet men ändå var jag ganska nöjd med det jag faktiskt klarat. När jag fick reda på vintern 2005 att jag hade dyslexi så lättade det verkligen. Jag fick den hjälp jag behövde och allt flöt på. Visst det var inte helt enkelt men det var mycket roligare när man hade en chans. Så i höstas kom jag på att de vore skoj att bli barnmorska och den vägen var det. Nu tänkte jag bli sjuksköterska och se hur det sen blir..

Det ska bli väldigt spännande! Ingen som kan förstå tror jag.. eftersom hade planerat att aldrig plugga vidare för att det inte kändes som en idé när jag ändå skulle misslyckas. Det känns som en revanch.

Det ska bli kul att lära sig en massa nytt inom ämnet som jag är väldigt intresserad av och att lära känna nya människor och få vara med om den sortens utbildning bara.

Jag måste tacka några för de har hjälpt mig fast jag kanske låter hur fånig som helst nu så betyder detta massor för mig. Jag vill tacka Jonny för att du funnits där och hjälpt och stöttat mig genom en del av komvux studierna. Så vill jag tacka mamma och pappa för att de alltid sett att jag kan och trott på mig och visat att de är stolta över mig. Jag vill tacka min bror Johan för det stöd du gett mig fast du verkar som du varit tveksam ibland. Så vill jag tacka min underbara farmor som alltid sett så mycket bra hos mig vilket har gjort mig starkare. Så de vänner som finns där och bryr sig, som Madde och John.
*rörd*

Puss på er

2 Kommentarer:

Kajsa sa...

Wiee... Grattis, Emma!!! Härligt! Så glad för din skull! Då vet du vad du har att göra i några år framöver iallafall. Sen så ska Madde och jag se till att vi smyger oss in på barrundan under nollningen också... hehe... brukar sluta bra de där dagarna! =)

Anonym sa...

Grattis gumman!
Blir så glad för din skull!! =D