onsdag, april 11, 2007

Panik

Ja nu är det snart mitten av april och jag har ännu inte fixat något sommarjobb. Jag tänker dock inte ge upp för det, måste ju tjäna pengar så vi kan bo kvar här. Men jag ska nog tänka lite extra på hur jag spenderar de slantar jag har nu. Får tänka på vad som redan finns i garderoben eller sy om de. Ja Madde jag ska sy den där klänningen som vi köpte tyg till, jag är lite seg att komma igång med sånt bara. Men i mitt huvud är den jättesöt! :)
Så försöker jag vara extra ekonomisk när vi handlar eftersom jag vanligtvis inte alls tänker på det och bara stoppar ner massa saker i korgen och sen drar kortet i kassan. Nu försöker jag hitta bra pris och tänka om jag verkligen behöver vissa saker. *duktig*

Prov på fredag, trist! Måste läsa igenom nån strindberg text som vi ska analysera. Miljöbeskrivningar, person, stilfigurer och språk. Det är ju iofs ganska kul att analysera men just nu känner jag mig inte alls sugen på det. Hoppas solen lyser i mitt ansikte imorgon och gör mig lite lyckligare.


Kärlek just nu: Bytt till sommardäck på cykeln. ( Tack pappsen!)
Bajs just nu: Panik över sommarjobb!

2 Kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tant Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.