lördag, april 15, 2006

Påsk

Vi gör en sak i min familj som jag inte vet om de är sånt folk gör men de har vi gjort sen jag var liten iaf. Påskveckan dagarna innan påskafton på påsklovet så kallar vi den som gått upp sist den dagen för olika saker. Minns tyvärr inte alla namnen men den som går upp sist på skärtorsdagen kalas för skärfisen.. Om de är nån som läser detta som känner igen de kan ni väl skriva de.. Dymmeloxen var också ett namn man kunde bli kallad. Jag blev iaf i år alla dessa.. vad jag kan minnas. Jag har inte kunnat sova så bra så somnat sent och vaknat.. sent! Fast iofs har jag inte varit hemma hos föräldrarna så jag vet inte om de gick upp senare men jag tror inte de går upp såå sent. :)

Så idag är de påskafton..
Ska väl få med lite tjejsnack nu då:

Vecka 15
Påskpynt:
1. Målar ni ägg hemma hos er till påsk?
Nej de var nog många år sen..
2. Äter du mer ägg än vanligt till påsk?
Jag har inte ätit ett ägg än, kanske kommer nått på söndag på mammas familjemiddag men annars har jag inte ens ätit påskmat än. Kommer kanske inte bli så heller.
3. Går du i kyrkan i påskhelgen?
Nej inte alls
4. Äter du lamm till påsk?
Ne ska man de?
5. Vad betyder påsken för dig, en religiös högtid eller en mysig inledning på våren?
Ne de är en fin början att fira våren tycker jag, inget religöst för mig.


Sitter och väntar på att solen ska svepa över min balkong snart, den är på ingång, så kan man sitta i solen en stund och läsa kanske.

Kanske borde passa på och diska nu innan solen kommer fram på balkongen.

Aja diskat nu..



Solen kommer in på balkongen nu, blir bländad av solen :)

Puss på er och glad påsk!

1 Kommentarer:

Anonym sa...

Spännande, klurig, intressant, rolig, ledsam och mysig blogg fröken!

Happy fuckin' Easter! =)