måndag, januari 12, 2009

Nu börjar det

Idag hade jag introduktionsdag för min praktik, under våran praktik ska vi ha 32 timmar i veckan på sjukhuset och 8 timmar i veckan till att plugga. Det är 4 hemtentor och en salstenta och två seminarier, puh. Totalt blir det 3 veckor att plugga på och 22,5 hp att klara av, 7,5 hp i veckan. Fast man ska vanligtvis läsa 1,5 hp i veckan.. Så de blir en ganska tung tid framöver. Jag ser verkligen framemot själva praktiken och allt jag ska lära mig. Men pluggandet blir tungt, så jag kommer nog inte vara så social. Men mitt mål är att leva mer i nuet under denna tid och försöka hitta göra lite roliga saker och ge mig tid att slappa.

Men en sak jag skulle behöva är massa peppande av de som tycker om mig! ;)

Pussar på er!

1 Kommentarer:

Anonym sa...

jag hade min praktik under förra våren på en skola som kurator, det var en underbar tid och jag lärde mig massor. trots tusen saker att göra ser jag nu mest all tid som underbar! lycka till!